انواع کفپوش و تجهیزات ورزشی آکام

 

 

 

 

کفپوش ورزشی چیست?

 

همان طور که از نام کفپوش ورزشی پیداست. می توان گفت کفپوشی که در سالن های ورزشی سر پوشیده و یا سر باز مورد استفاده می شود. تا با استفاده از آن بتوان میزان آسیب دیدگی ورزشکاران را به حداقل رساند. در حقیقت این محصول برای پوشش کف انواع سالن های ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد.

کفپوش ورزشی یکی از مهمترین وسایل در سالن ها و باشگاه ها می باشد. این کفپوش ها متنوع و دارای گستردگی زیادی بوده و برای هر یک از رشته های ورزشی باید از کفپوش خاصی استفاده کرد.

با توجه به این که در هر نوع ورزشی امکان آسیب رسیدن به ورزشکاران وجود دارد. میتوان به لزوم استفاده از کفپوش های ورزشی پی برد. این نوع کفپوش ها علاوه بر این که نباید مانعی برای حرکات ورزشکاران باشد. حتی باید بتوانند که در روان تر و آسان تر شدن حرکات موثر باشند. البته با دقت به گسترشی که در حوزه ورزش های مختلف وجود دارد .باید آن را هماهنگ با نوع ورزش خود انتخاب کرد.

 

انواع کفپوش های ورزشی

 

1. کفپوش های قابل استفاده در سالن و فضای داخلی

 

بسیاری از ورزش ها در داخل سالن های ورزشی. و یا فضاهای سربسته انجام می شوند. و بعضی دیگر از ورزش‌ها مانند فوتسال، هندبال و… نیز هستند .که نوع منحصر به فردی از آنها در داخل. سالن های سربسته انجام می گیرد.
بنابراین با توجه به ورزش. مورد نظر باید کفپوش ورزشی مناسبی را انتخاب کرد.
برای کف سالن عمده ی ورزش ها .انواعی مختلفی از کفپوش هایی که از جنس پلاستیک یا وینیل هستند .را انتخاب کرد.

 

2. تاتامی

 

جنس آن از فوم آی وی آ می باشد.این نوع کفپوش ها به راحتی نصب شده. و قابل استفاده می باشند.
از ویژگی های برتر کفپوش های تاتامی. می توان به قابلیت حمل ، ضربه گیری بالا. و کاهش صدمات ناشی از آسیب اشاره نمود.
استفاده از این کفپوش ها در ورزش های رزمی مانند کاراته .و تکواندو مناسب بوده. و همچنین می توان .از آنها در رشته های بدنسازی نیز استفاده نمود.

 

 

3.کفپوش وینیل

 

این گروه از کفپوش ورزشی به کفپوش های خانگی معروف هستند. و می توانند گزینه ی خوبی برای پارکت باشند.ظاهر این کفپوش ها به صورت پازل میباشد. و به آسانی میتوان آن ها را نصب کرد. در ارتباط با خصوصیت های این نوع کفپوش ها می توان. به خاصیت آنتی باکتریال آن اشاره کرد. البته برای افرادی که میخواهند. از این نوع کفپوش ها در سالن های ورزشی استفاده کنند .توصیه میشود که از ضربه پذیری و مقاومت آن مطمئن باشند.

 

4.کفپوش تایل

 

از دسته کفپوش ورزشی های پر کاربرد میتوان .به کفپوش تایل اشاره کرد. در حقیقت این نوع از کفپوش ها. به عنوان کفپوش های همه منظوره شناخته میشوند. از جمله ویژگی هایی که برای این گروه از کفپوش ها میتوان در نظر گرفت. قیمت مناسب، نصب و شستشوی آسان، رنگبندی متنوع، عدم.نیاز به نصاب و … اشاره کرد. در کنار تمام ویژگی های مثبت بیان شده. برای این نوع کفپوش ها، ایرادی که برای آن ها میتوان در نظر گرفت. مقاومت ضعیف آن به خصوص در برابر رطوبت میباشد.

تماس با ما